Jak zgłosić reklamację lub zwrot?
	
		
		Krok 1
		
			Wejdź na stronę
			formularza zgłoszeniowego.
Jeżeli posiadasz konto na naszej stronie, zaloguj się
			przed otwarciem formularza.
		
	 
	
		
		Krok 2
		
			Wybierz, czy chcesz zgłosić reklamację czy zwrócić produkt,
a
			potem podaj potrzebne informacje.
		
	 
	
		
		Krok 3
		
			Po wypełnieniu formularza, nadaj przesyłkę.
		
	 
 
	Jak zwrócić produkty do sklepu?
	
		
		Spakuj produkty, które chcesz zwrócić
		
			Pamiętaj, aby zwracany towar zabezpieczyć przed zniszczeniem,
			wkładając odpowiednie wypełnienie. Przesyłkę zapakuj w karton o
			regularnym kształcie, bądź foliopak używany przez daną firmę
			kurierską. Zaklej przesyłkę taśmą. Nie używaj folii strech.
		
	 
	
		
		Nadaj swoją przesyłkę przez Wygodne Zwroty
		
			Przejdź do
			
				formularza, w którym nadasz swoją przesyłkę. Otrzymasz kod zwrotu lub
			dokumenty przewozowe. Swoją paczkę nadasz w Paczkomacie lub punktach
			takich jak: Żabka, Stokrotka, Auchan, Carefour.
		
	 
	
		
		Poczekaj na zwrot pieniędzy
		
			Pieniądze zwrócimy Ci w ciągu 14 dni. Zwrot środków otrzymasz na
			numer konta podany w formularzu odstąpienia od umowy.
		
	 
	
 
	
		Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni
		kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia
		kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w pkt. 8.8 Regulaminu.
	
	
		Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego
		upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na
		przykład:
	
	
		- pisemnie na adres: ul. Przędzalniana 6L, 15-688 Białystok;
 
		- 
			w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na
			adres: tutumi@tutumi.pl
		
 
	
	
		Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w
		załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta oraz dodatkowo dostępny
		jest w pkt. 11 Regulaminu oraz na stronie Sklepu Internetowego w
		zakładce „Odstąpienie od umowy ”. Konsument może skorzystać z wzoru
		formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
	
	Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
	
		- 
			dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt, będąc
			zobowiązany do przeniesienia jego własności (np. Umowa Sprzedaży)
		
 
		- 
			od objęcia Produktu w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez
			niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
			(1) obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami
			lub w częściach
		
 
		- 
			od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części albo
			(2) polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony
		
 
		- od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów;
 
		- dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
 
	
	
		W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się
		za niezawartą.
	
	
		
			Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14
			dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o
			odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez
			niego płatności , w tym koszty dostawy Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów
		wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż
		najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym).
		Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu
		płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził
		się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi
		kosztami. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od
		konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od
		konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia
		przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które
		zdarzenie nastąpi wcześniej.
		
			Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14
			dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić
			Produkt Sprzedawcy
		
		lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba
		że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania
		terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Konsument może
		zwrócić Produkt na adres: ul. Przędzalniana 6K, 15-688 Białystok.
		
			Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu
			będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza
			konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania
			Produktu.
		
	
	
		Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez konsumenta od umowy, które
		obowiązany jest ponieść konsument:
	
	
		Jeżeli konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy
		zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym, Sprzedawca nie
		jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego
		dodatkowych kosztów.
		Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu. W
		przypadku Produktu będącego usługą, której wykonywanie – na wyraźne
		żądanie konsumenta – rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia
		od umowy, konsument, który wykonuje prawo odstąpienia od umowy po
		zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia
		spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się
		proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem
		uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub
		wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość
		rynkowa spełnionego świadczenia.
	
	
		Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje
		konsumentowi w odniesieniu do umów:
	
	
		- 
			o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za
			wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed
			rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez
			Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
		
 
		- 
			w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym,
			nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić
			przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
		
 
		- 
			w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany,
			wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący
			zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb ;
		
 
		- 
			w której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający szybkiemu
			zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
		
 
		- 
			w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w
			zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można
			zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych,
			jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
		
 
		- 
			w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu,
			ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z
			innymi rzeczami;
		
 
		- 
			w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena
			została uzgodniona przy zawarciu Umowy Sprzedaży, a których
			dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których
			wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma
			kontroli;
		
 
		- 
			w której konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego
			przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli
			Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania
			konsument żądał, lub dostarcza Produkty inne niż części zamienne
			niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od
			umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług
			lub Produktów;
		
 
		- 
			w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne
			albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu,
			jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
		
 
		- 
			o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem
			umowy o prenumeratę;
		
 
		- zawartej w drodze aukcji publicznej;
 
		- 
			o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów
			mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług
			związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub
			kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia
			usługi;
		
 
		- 
			o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku
			materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną
			zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po
			poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od
			umowy.